جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی
جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی

محاکات

ویکی پدیا دنیای عجیبی دارد .

اگر خودت را رها کنی داخلش گم می شوی

همیشه همینطوری شروع می شود

با جستجوی یک نام می روم و می رسم به جایی که اصلا و ابدا انتظارش را نداشته ام .

دیشب هم همینطور شد . به خودم که آمدم دیدم ساعت هاست گم شده ام در دنیای آدم های مشهور

آدم هایی که شاید بعضی هایشان اصلا فکر نمی کرده اند یکروز نامشان در تاریخ ثبت می شود

داشته اند مثل من و شما زندگی می کرده اند به خیال خودشان

اما چیزهایی خلق کرده اند و یا طوری رفته اند که دیگر آدم عادی نیستند


یکی از شبکه های ماهواره ای فیلمی نشان داد از پرویز کیمیاوی

از کیمیاوی رسیدم به اوکی مستر

از آنجا به فرخ غفاری

از آنجا به موج نوی سینمای ایران

از آنجا به بیضایی

از آنجا به آیدین آغداشلو

از آنجا به یک انجمنی که ویکی پدیایش مسدود بود

بعد به اکبر رادی

و بعد هم بیژن الهی

و بعد هم غزاله علیزاده


نام غزاله علیزاده را اولین بار در فیلمی شنیدم به نام محاکات ساخته پگاه آهنگرانی

زندگی عجیب و مرگ عجیب تر غزاله علیزاده همینطور محکم در خاطرم مانده بود

بالاخره رسیدم به روایت شنیدنی از ملاقات غزاله علیزاده با خانم ناتاشا امیری

که گزارش مفصل آن دیدار را در وبلاگ ابر مانتو پوش نوشته شده است .


متنی بسیار طولانی است و شاید از حوصله شما خارج باشد اما پیشنهاد می کنم سر حوصله یکبار بخوانید .


یکی از سرگرمی های جدیدم شده است تماشای فیلم های قدیمی ایرانی

فیلمفارسی های بی سر و ته تجاری نه

فیلم های ساختارشکن و هنری پیش از انقلاب

همین موضوع باعث شد تا فکر کنم یکروز در هفته از این فیلم ها برایتان بیشتر بنویسم

و فیلم های سینمایی خوبی که دیده ام و از تماشایشان حیرت زده شده ام یا خیلی لذت برده ام

به شما هم معرفی کنم .



نظرات 5 + ارسال نظر
shiva یکشنبه 3 اسفند 1393 ساعت 07:39 http://sheeva.blogfa.com

سلام بابک جان
یادآوری جالبی بود اما این خاطره دیدار ناتاشا امیری نویسنده با غزاله علیزاده ست نه ناتاشا محرم زاده اگه دقت کرده باشی ناتاشا محرم زاده توی تیتر نوشته
به هرحال ببخشید جسارت کردم چون ناتاشا محرم زاده رو از نزدیک میشناسم تعجب کردم بعد که از لینکت رفتم سراغش دیدم که بلی خودش هم توی تیترش نوشته ...
بر حسب اتفاق ناتاشا محرم زاده هم نویسنده و نمایشنامه نویس و در مجموع هنرمند بسیار خوبیه

ممنون شیوای عزیز
الان اصلاحش می کنم

افروز یکشنبه 3 اسفند 1393 ساعت 07:47

ممنون بخاطر معرفی

منتظر یکشنبه 3 اسفند 1393 ساعت 08:26 http://hamid35.persianblog.ir

سلام. فکر خوبیه. ممنون.

ممنون

دل آرام یکشنبه 3 اسفند 1393 ساعت 09:54 http://delaramam.blogsky.com

منم خیلی برام این اتفاق افتاده. خیلی اوقات به خودم اومدم و دیدم توی ویکی پدیا میون یک عالمه اسم و اطلاعات غرق شدم...
باید سرگرمی جذابی باشه. مرسی که میخوای با ما هم درمیونشون بذاری.

پیروز یکشنبه 3 اسفند 1393 ساعت 22:59

کار خوبیه. ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد