جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی
جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی

قیچی به دست نخود مغز

قدیم تر ها آموزشگاه های زبان مثل حالا رونق نداشتند . کتابهایی که آموزش می دادند یا برای زمان شاه بود یا اورجینال و آداپته فرهنگ خارجی های بی ایمون . به همین دلیل تصاویر و مفاهیمی داشت که با فرهنگ اسلامی ما همخوانی نداشتند . نمی دانم گروهی که وظیفه اسلامیزه کردن کتابهای زبان ما را داشتند مربوط به آموزش و پرورش بود یا وزارت ارشاد . هرچه بود خیلی شیرین عقل و بامزه بودند . عینهو بچه های دبستانی که نقاشی بلد نیستند به طرز بد سلیقه ای برداشته بودند تمام تصاویر غیراخلاقی کتاب را دستکاری کرده بودند . مثلا سر سوفیا لورن و بریجیت باردو روسری گذاشته بودند و تمام مینی ژوب ها را به دامن مشکی تا قوزک پا تبدیل کرده بودند .

یکی از همین شیرین عقل ها هم که کمی سواد انگلیسی داشت برداشته بود تمام متن کتاب را تورق کرده و هرجا عبارات ناجوری مثل wine و  beer دیده بود با خودکار تبدیل کرده بود به milk که دستش درد نکند چون شیر برای رشد استخوان ها بسیار مفید است . کتاب اسلامیزه شده مذکور را که پر بود از شلختگی و بی سلیقگی ،کپی سیاه و سفید گرفته بودند و می دادند دست  ما بچه های مفلوک هفت / هشت ساله . این وسط اتفاقات خیلی بامزه ای می افتاد که اوج بلاهت مدیران فرهنگی و فلاکت ما را نشان می داد . 

تصور کنید یک خانم خارجی با روسری مشکی و دامن سیاه بلند که باقی اعضای برآمده بدنش هم به طرز مسخره ای پوشانده شده بودند تکیه داده به یک دیوار و دارد با یک آقای خیلی شیک که تاکسیدو پوشیده دیالوگ می کند .  هر کدام یک گیلاس نوشیدنی دستشان است و آقا از خانم می پرسد :

 

Would you like a glass of RED MILK ?

نظرات 2 + ارسال نظر
مونیکا شنبه 12 دی 1394 ساعت 00:29

سلام... دقیقا... و یادمه در مورد boy friend & girl friend همین مشکل بود... بیچاره بچه های دیروز و بیچاره بچه های امروز.... از نظر آموزش و "پرورش"!!!!

روزهای خوب یکشنبه 13 دی 1394 ساعت 10:17


RED MILK??!!!

نگفته بودن شیر رنگ بندی داره
من صورتیشو دوس دارم

فکر کن شیر صورتی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد