جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی
جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی

قول مردونه

شهر توکیو پایتخت ژاپن ، شهر بزرگ و گرانقیمتی است . به همین خاطر بسیاری از مردم که در توکیو مشغول به کار هستند در شهرهای اطراف آن زندگی می کنند و به کمک شبکه ریلی سریع السیر به محل کارشان رفت و آمد دارند . شهرداری توکیو هر سال کتابچه ای منتشر می کند که در آن ساعت دقیق حرکت قطار ها درج شده است .

مثلا شما می توانید کتابچه را باز کنید و ببینید که در تاریخ بیست و سوم شهریور آن سال ساعت حرکت قطاری به مقصد شهر x با ذکر ساعت و دقیقه و حتی ثانیه آن دقیقا درج شده است .

جالب اینجاست که اگر در روز بیست و سوم شهریور آن سال تشریف ببرید به ایستگاه می بینید که قطار دقیقا سر همان ساعت و دقیقه و ثانیه وارد ایستگاه خواهد شد نه حتی یک ثانیه عقب یا جلوتر ...

مطمئنا تصور چنین دقت و برنامه ریزی درستی برای ما ایرانی ها خنده دار است .

ما آدمهای بدقولی هستیم و به این بدقولی ها عادت داریم و افرادی که درست و سر وقت و با برنامه ریزی کارهایشان را سامان می دهند در این محیط یا بسیار اذیت می شوند یا مورد تمسخر قرار می گیرند .


بگذریم ...

در شماره دو پست قبل نوشتم که قرار است شبکه دو سیما برنامه نشان برتر را نشان بدهد که دوستان سایبرتک در آن شرکت کرده بودند . تصور کنید که هرکدام از بچه های سایربتک احتمالا به چند تا از دوستانشان خبر داده اند و اطلاع رسانی کرده اند و درست شبی که همه منتظر

نشسته اند تا برنامه پخش بشود بی هیچ دلیل و توضیحی مسابقه دو تیم دیگر نشان داده

می شود . نه کسی پاسخگو است و نه اصلا برای کسی مهم است که چرا طبق برنامه پیش نرفته اند . البته ما ایرانی ها به این بدقولی ها و ناهماهنگی ها عادت داریم و اصلا برایمان اهمیتی ندارد که دنیا ساعتش را با ثانیه تنظیم می کند . ما مردمانی دقیقه نودی هستیم و هیچ ارزشی برای وقت و برنامه دیگران قائل نیستیم .

آقای رئیس جمهور بودجه یک مملکت را هفته آخر اسفند ماه به مجلس می فرستد و دخل و خرج کشور در سه ماه اول سال عملا قضا قورتکی خواهد بود . مهلت شرکت در بزرگترین رقابت دانشگاهی این کشور یعنی کنکور بلا استثناء هر سال یک هفته تمدید می شود اکثریت قریب به اتفاق داوطلبان توی ساعت و ثانیه آخر ثبت نام می کنند . امیر خان قلعه نویی لیست نفرات تیمش را بعد از زمان مقرر به ای اف سی می فرستد و آرزوهای میلیون ها نفر را به باد می دهد و آب هم از آب تکان نمی خورد چون : ما آدمهایی بدقول و دقیقه نودی هستیم و به این چیزها عادت داریم .


اسفند ماه سال 90 صابون این بدقولی ها به تن من هم خورد .

با چه امیدی این پست را نوشتم و حسابی سنگ روی یخ شدم و حسرت شنیدن صدای خودمان  از رادیو به دلم ماند و هیچ وقت نفهمیدم که مسابقه من چه روزی پخش شد .


+ توضیحات تکملیی 




نظرات 14 + ارسال نظر
تیراژه پنج‌شنبه 8 فروردین 1392 ساعت 02:54 http://tirajehnote.blogfa.com

ای جانم
وقتی برای جناب باقرلو نوشتم که : "ایشالا هفته ی بعد میبینیم"
دقیقا یاد همان روزی افتادم که قرار بود برنامه ی شما پخش بشه و نشد و همه ی ما بچه ها توی یاهو یا غر میزدیم به جان شما! یا برای یکدیگر شکلک میگذاشتیم (همان آیکونی که دستش را زیر چانه زده و به سمتی بِر و بِر نگاه میکند و تند تند پلک برهم میزند)

ولی چون اون زمان مدت کمی بود که از مهمانی جوگیریات فارغ شده بودم! و هنوز جوگیر بودم و رویم نمیشد شیطنت کنم و مودبانه کامنت میگذاشتم کار خاصی صورت نداده شد وگرنه بعد از کنسل شدن برنامه تان میامدم سقف وبلاگتان را روی سر شما و دیگر دوستان و البته خودم! پایین میاوردم! جسارتا البته!
همان کاری که الان با وبلاگ جناب باقرلو باید انجام بدهم ولیکن چه کنم که معذورم بهکذا!!! و البته کسی هم جرات نمیکند با من پایه باشد وگرنه یک کارهایی میشد کرد که فی الحال نمیشود!

خب چه میشود کرد؟ مملکت گل و بلبل است و عوارضش با همین شما و من و بقیه !
اما آن قسمت "سنگ رو یخ" را نفرمایید قربان..سرورید..چه شما و چه جناب باقرلو..هر چه هم است از دست این مملکت یخ در بهشت میکشیم و بس..ولا غیر!

لطف داری تی تی جان
به هرحال جلوی خلق الله ضایع شدیم دیگه

بولوت پنج‌شنبه 8 فروردین 1392 ساعت 03:24

مثالتون یاد اون قسمت سریال قهرمانان انداختم که هیرو اصرار داره زمان رو متوقف کرده و به دوستش میگه امروز مترو ده ثانیه تاخیر داشت! من باعثش بود!

بعد تاسف آود اینکه وقتی میبینی اونی که باید رو نشون ندادن فقط فکر میکنی ئه برنامه شون عوض شده. انقدر بدیهی و طبیعیه ایم مسئله!

متاسفانه همینطوریه

محسن باقرلو پنج‌شنبه 8 فروردین 1392 ساعت 05:18

مرسی کیا جان
این گندکاری تلویزیون چیزی از لطف و محبت تو به من و عباس و ابی و سایبرتک کم نمیکنه نازنین ...
جالب اینجاس که شبکه دو ، جدول پخش این بازیها در ایام نوروز رو با تاکید بر بازیهایی که یک طرفش سایبرتک بود ( و حتی زمانهای تکرارشون ) در یک نامهء رسمی مهر و امضا شده کتبن به شرکت اعلام کرده بود !!

خدا لعنتشون کنه
به هرحال اگر خبر تازه ای شد به ما هم بوگو

محسن باقرلو پنج‌شنبه 8 فروردین 1392 ساعت 05:19

راستی یادته از مدتها قبل به پیشنهاد مهربان قرار بود همه مون امشب جمع شیم خونه شما و بازی رو اونجا ببینیم ؟! فک کن ؟؟؟!!!

راستیا
الکی الکی داشتیم به خرج میفتادیم

محسن باقرلو پنج‌شنبه 8 فروردین 1392 ساعت 05:20

ضمنن به ساعت کامنت هم عنایت کنی بد نیس !!!

صباح الخیر

محسن باقرلو پنج‌شنبه 8 فروردین 1392 ساعت 05:21

شب و صبحت با هم و توامان بخیر !

و همچنین

اردی بهشتی پنج‌شنبه 8 فروردین 1392 ساعت 10:28 http://tanhaeeeii.blogfa.com

ای بابا
حالا ساعت یه ربع به یک من با خودم گفتم سایبرتک الان مسابقه داره و من نمیتونم ببینم !
نگو نداشته !

تازه چقد دلم سوخت که اون برنامۀ رادیویی شما رو هم نشنیدم ، نگو اونم پخش نشده !

فقط یه بار یکی از دوستان وبلاگی گفت با شوهرش و بچه هاش توی یه مسابقه شرکت کرده ، منم ذوق مرگگگ به خونواده گفتم دوست من توی مسابقه شرکت کرده باید بزنیم فلان شبکه ، حالا یه شبکۀ دیگه فوتبال داشت و بابا و داداشه زوم کرده بودن روی اون ، منم میگفتم نه حتما باید من اون مسابقه رو ببینم ! بعد مسابقه شروع شده داداشم میگه دوستت کدومه ؟ من میگم باید فلان تیم باشه ! میگه حالت خوبه ؟ گرفتی ما رو ؟ دوستت رو ندیدی ؟ میگم وبلاگیه خوووو ! میگه برای دوست وبلاگی انقد علاف کردی ما رو ؟
درک نداره
ولی خب خدا رو شکر که اون بار پخش شد ! منم تا آخرش تماشا کردمش ! :P بابا و داداشه هم کم کم علاقه مند شدن و طرفدار تیم دوست من شدن !


حالا این دوست وبلاگی کی بود ؟

الهام حسینی پنج‌شنبه 8 فروردین 1392 ساعت 12:14 http://ezd71.blogfa.com

سلام
خیلی اتفاقی باوبتون اشناشدم وسعی کردم تاجایی که میتونم بخونم اماخب هنوزفرصت نکردم کامل بخونمتون
میگما۱ سوال فنی.اون لینک رادیویی که گذاشتیدمتعلق به خودامروزبود نه۲۹اسفند
خوالان من دوست دارم صدای گرمتونوبشنوم.نمیشه؟؟؟یعنی راهی نداره؟؟؟؟

ممنون از لطفت
خب اون لینک رادیوی ایرانه دیگه هر روز به روز میشه
توی موضوع بندی یه بخشی هست به نام رادیو جوگیریات
میتونید اونجا رو ببینید

سرزمین آفتاب پنج‌شنبه 8 فروردین 1392 ساعت 12:17 http://sarzamin-aftab.blogsky.com

ملالی نیست

همه چیزمان به همه چیزمان می آید

ف رزانه پنج‌شنبه 8 فروردین 1392 ساعت 13:09

منم دیشب اومدم اینجارو خوندم نشد کامنت بزارم. دقیقا ساعت 12:30 گذاشتم شبکه دو تا آخرشم نگاه کردم هی میگفتم الانه که تیم سایبرتک بیاد آره الان میاد الان این دو تا تیم میرن دوتا تیم دیگه میان یکیشون سایبرتکه

بعد دیدیم یارو خدافظی کرد ما هم ضایع شدیم اساسی

خب دیگه کاریش نمیشه کرد وضع مملکته

حالا پخش شده مسابقه؟ اگه نه بازم لطف بفرماییید اطلاع رسانی کنید با سپاس

من شرمنده ام والا
خدا ازشون نگذره

خوشی پنج‌شنبه 8 فروردین 1392 ساعت 15:05 http://khorderizeroya.blogfa.com/

راس میگی ژاپن اینجوریه؟؟
واااااااااای دمشون گرم...اجرشون با صاحب الزمان



آبگینه پنج‌شنبه 8 فروردین 1392 ساعت 15:47 http://abginehman.blogfa.com/

فکر کردم از خوانندگانت میخای دعوت کنی که قول مردونه بدهن همیشه آنتایم باشن. مقایسه جالب و دردناکی بود
عیدتان مبارک

عید شما هم مبارک

اردی بهشتی پنج‌شنبه 8 فروردین 1392 ساعت 20:07 http://tanhaeeeii.blogfa.com

همدم
http://nagu-eikash.blogfa.com/

م س ا ف ر جمعه 9 فروردین 1392 ساعت 09:50

سلام و درود پروردگار

اولین باره که رهگذر کوی دلنوشته هاتون هستم
هرگز مایل نبودم "همراه" باشه با ناراحتی بحقتان
از صدا و سیمای با نظم!

ساعت ها خندیدن هم کافی نیست
که ادعای "مدیریت جهان" را در گوش زمان فریاد زنند
در حالتی که از "اداره ی با نظم و تدبیر"
ایران عزیز هم ناتوانند

بی جهت نیست که "امیر ِ ایمان و بیان"
بارها و بارها "نظم داشتن در امور زندگی" را
گوشزد کردند

امید که بابک های این سرزمین در شعاع خویش
فریاد امیر ایمان را طنین انداز کنند
و سرود ِ زندگی شان "نظم" باشد
تا ایرانی آباد و سربلند بر فراز گیتی بنا کنند
آمین

سالی پر بار
سالی زیبا و دلنشین
سالی پر از سلامتی و شادابی
سالی پر از موفقیت برایتان خواهانم
دست حق نگهدارتان
آمین

ممنون از لطف و محبت شما دوست عزیز
شرمنده فرمودید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد