جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی
جوگیریات

جوگیریات

بابک اسحاقی

قرمز یا آبی ٬ راننده می نی بوس کرایه اش را می گیرد

 

 

 

امروز برگشتنی از شرکت رادیو روشن بود و بازی پرسپولیس - الغرافه  را گزارش می کرد . 

همکار پرسپولیسی دو آتشه ام کنارم نشسته بود و با هر موقعیت خطرناکی به آسمان می پرید 

وقتی شنیدم که نزدیک به ۱۰۰ هزار تماشاگر به استادیوم رفته اند از صمیم قلب خواستم که پرسپولیس برنده بازی باشد . 

توی آرایشگاه بودم که پرسپولیس گل زد و انصافا خوشحال شدم . 

به خانه که رسیدم مطابق معمول کامپیوتر را روشن کردم و دیدم که پرسپولیس مساوی شده است . خوشحال که نشدم هیچ ناراحت هم شدم . به خاطر ۱۰۰ هزار دلی که باید توی این طوفان غصه دار برگردند و میلیون ها قلبی که توی خانه هایشان غصه خوردند ناراحت شدم . 

قبلا هم گفته بودم که کل کل های آبی و قرمز فقط محض خنده خوب است  

تعصب بیخود روی هر چیزی ضرر دارد . 

ماجرا از این قرار است که فرهاد مجیدی ستاره استقلال که در تیم الغرافه بازی می کند بین بازی اخراج شده است و هزاران پرسپولیسی به او فحش داده اند و موقع اخراج ٬بازیکنان پرسپولیس به تمسخر کف زده اند و تماشاگران هو کشیده اند . 

فرهاد هم با پیراهن آبی جلوی آنها رفته و چهار انگشت دستش را به علامت چهار گلی که به قرمزها زده نشانشان داده . 

 

شواهد امر نشان می دهد که این موضوع از امشب می شود نقل محافل که بنشینیم و با هم کل کل کنیم و فحش و فضیحت بدهیم و خط و نشان بکشیم که ما بگوییم شما را سوبله چوبله کردیم و قرمزها بگویند شما را شش تایی کردیم و بعد هم یکی ما بگوییم و یکی قرمزها و آخر سرش هم جز دلخوری و کدورت چیزی عایدمان نمی شود . 

چند روز پیش اخبار می گفت دو تا پیرمرد توی کهکیلویه سر بحث آبی و قرمز به قصد کشت همدیگر را زده اند . واقعا باید تاسف خورد . 

راستش پست های نیما و محمد را که خواندم بیشتر متاسف شدم که واقعا چه چیز این ماجرا عجیب و غریب است و ناراحت کننده ؟  

اصلا این موضوع ارزش پست نوشتن دارد ؟ 

واقعا باید ناراحت بشویم ؟

اینکه توی استادیوم فحش خواهر مادر بشنویم عجیب بوده یا اینکه شیث رضایی کار زشت بکند ؟ مگر بار اول است ؟ مگر بار آخر است ؟ 

حالا ما بیاییم به پرسپولیسی ها فحش بدهیم فرقمان با آن آدمهای بیشعوری که توی استادیوم فحش می دهند چیست ؟ 

تعصب بیخود روی هر چیزی اشتباه است . 

با تمام احترامی که برای محمد قائلم و خودش هم می داند که چقدر دوستش دارم به عنوان یک استقلالی از پستش اصلا خوشم نیامد . وقتی یک تیم ایرانی دارد در یک بازی  بین المللی بازی می کند به هر دلیلی نباید از باختنش خوشحال شد .  

اگر بنا باشد از تحقیر کسی خوشحال بشویم من ترجیح می دهم از تحقیر کشورهای عربی خوشحال شوم وقتی با ترس وارد استادیومی می شوند که یکپارچه قرمز است .  

کاش محمد کامنتهای پستش را نمی بست تا مجبور نبودم اینها را اینجا بنویسم ...   

 

 

نظرات 33 + ارسال نظر
فیلسوف سه‌شنبه 29 فروردین 1391 ساعت 23:35 http://05.blogfa.com

جناب اسحاقی حرکت تماشاگران و بازیکنان پرسپولیس واقعا زشت و زننده بود چون مجیدی از بازیکنان مودب و با اخلاق فوتبال ماست
میخوام بدونم به چه جرمی هو شد و فحش شنید؟
من به شخصه کیف کردم که پرسپولیس باخت چوبه حرکته زشتشون رو خوردن!

تیراژه سه‌شنبه 29 فروردین 1391 ساعت 23:35 http://tirajehnote.blogfa.com/

اول!

تیراژه سه‌شنبه 29 فروردین 1391 ساعت 23:35 http://tirajehnote.blogfa.com/

ظاهرا دوم!

تیراژه سه‌شنبه 29 فروردین 1391 ساعت 23:43 http://tirajehnote.blogfa.com/

من فوتبالی نیستم
از قرمز و آبی هم فقط به خاطر اینکه پدرم پرسپولیسی بودند تا حدی اطلاع دارم و معمولا بازی های ملی رو دنبال میکنم و لاغیر! اما کاملا با پست شما موافقم
تو خونه میتونیم هر چقدر خواستیم تو سر هم بزنیم
اما وقتی صحبت بیگانه هست ما همه یه خانواده ایم..بدون هیچ تقسیم بندی
همانطور که وقتی صحبت از تجاوز به خاک و حریم این کشور باشه جناح بندی سیاسی معنی نداره
اینکه زیر پیراهن باشگاه یک کشور دیگه پیراهن تیم خودی رو بپوشی
یعنی پیراهن خودی سرسپرده ی یک باشگاه خارجی شده
یعنی دست بیگانه از آستین دوست..
کاملا با پست شما موافقم گرچه تند روی های پرسپولیسی ها هم این اواخر بدجور توی ذوق میزند اما اصل کلام همان است که شما هم به خوبی بیان کردید

عارفه سه‌شنبه 29 فروردین 1391 ساعت 23:51 http://inrozha.blogsky.com/

ممنون آقا کیامهر که این پست رو نوشتین یک دنیا ممنون

جزیره سه‌شنبه 29 فروردین 1391 ساعت 23:56

من که امروز به یه دلیلی نتونستم بازی رو ببینم. ممنون که گفتی قضیه چی بوده.
با حرکت مجیدی حال نکردم. خب که چی مثلا؟
با حرکت تماشاچی ها هم حال نکردم.
یعنی همه بازکنا پرسپولیس دست زدن؟همه شون؟اخه از بعشیاشون بعیده خب...
فک میکردم ایرانی ها در برابر یه کسایی و یه جاهایی خودی و غیر خودی حالیشونه و هوای خودی رو دارن!!!!


جزیره سه‌شنبه 29 فروردین 1391 ساعت 23:58

راستی با حرکت بازیکنا هم حال نکردما. خب که چی مثلا؟ مزخرفا دیگه شورشو در اوردن


ولی به کل این دو تیمو جمع کنن برن پی کارشون، نصف مشکلات مملکت حل میشه

فیلسوف چهارشنبه 30 فروردین 1391 ساعت 00:00 http://05.blogfa.com

منظورم از باخت همون مساوی بود البت

نیما چهارشنبه 30 فروردین 1391 ساعت 00:11

بله بابک جان، این حرفا واسه فاطی هیچی نمیشه ! اما به هرحال علاقه س... و راستی چه جالب میشه وقتی که ما جلوی بازیکن های عربی، به هموطن خودمون فحش بدیم نه ؟ حالا نه یه نفر دو نفر ، بلکه جمعیت چند ده هزارنفری...

اما به هرحال موضوعی بود که گذشت...

آذرنوش چهارشنبه 30 فروردین 1391 ساعت 00:20 http://azar-noosh.blogsky.com

من به شدت از این آبی وقرمز بازیها بدم میاد...البته نظر شخصیمه...بازی وندیدم و جریانو نمیدونستم ولی الان که فهمیدم کاملا باتون موافقم...
البته بنده اعتراف میکنم نه پرسپولیسی هستم نه استقلالی.بی طرف میباشیییم

م . ح . م . د چهارشنبه 30 فروردین 1391 ساعت 00:21

سلام ، هم الان تو تابناک یه پست خوندم که محسن رضایی امروز رفته استادیوم برای زدن به دهن استکبار ! اما هرچی فک کردم ربط امارات رو به قطر نفهمیدم ! شاید یجورایی مثه طرز فکر الانه بچه های ما ...
خب من اول بگم که هرکی یه اعتقادی داره ، هرکی یه علاقه و تعصبی چیزی تو زندگیش به یه مورد داره ، متاسفانه یا خوشبختانه من نسبت به استقلال اینطوریم ، از بچگی هم همینطوری بودم ، تو خونواده و فامیل هامون هم هیشکی فوتبالی نیست ، پس میخوام بگم تاثیر هم از کسی نگرفتم ... خب شاید مسخره بیاد برای خیلی ها این طرز فکر من اما برای خودم مسخره نمیاد و هیچ برنامه ای برای کم کردن این تعصب ندارم !
در مورد بازی امروز ، خودت هم میدونی که من از عربها خوشم نمیاد ، اما این داستان ربطی به فوتبال نداره ، یادمه چند سال پیش عربستان تو دقایق اخر بازی ایران رو برد تو آزادی ، خب من نه ناراحت شدم نه خوشحال ، چون تیم ملی ایران واسه ی من اصلن مهم نیست ! میخواد بره جام جهانی یا میخواد نره ، اگر بازی هاشو نگاه میکنم فقط به خاطر سید مهدی رحمتی و آندو هست ...
اما در مورد پرسپولیس یکم جریان فرق میکنه ، من تو کل این مدت 2 بار آرزو کردم پرسپولیس ببره ، یکبار پارسال جام حذفی بود یا سپاهان ، فقط برای رو کم کنی امیر قلعه نوئی که یه استقلالی ظاهریه و یک بار هم همین هفته پیش برای اینکه خودمون تو جدول بالا بیایم ، بقیه ی موارد نه ، میخواد با عربستان باشه یا امارات ، با آلمان باشه یا ایتالیا فرقی نداره ، سیاست رو وارد بازی نمیکنم و به خاطر اینکه از پرسپولیس بدم میاد دوس دارم اونا ببرن

م . ح . م . د چهارشنبه 30 فروردین 1391 ساعت 00:25

اگر قرار به ارق ملی ( درسته ؟! ) و این حرفا باشه باید از همون هفته های پیش تقصیر رو بندازیم گردن پرسپولیسی ها ، وقتی مربیشون بعد از بازی رفت اومد به یکی از سوالای خبرنگارا در مورد فرهاد مجیدی گفت " مگه اونم تو بازی بود !! " ، یا حتی قبل تر از این حرفا ، وقتی ایمون زائد بعد از دربی مصاحبه کرد و گفت " این بود دروازه بان ملیتون ؟! " ، چرا اون موقع هیچ اعتراضی نکردیم ؟! چرا به تیریپمون بر نخورد که ما ایرانی هستیم ؟! سید مهدی رحمتی ایرانیه و زائد لیبیایی ، فرهاد ایرانیه و دنیزلی ترکیه ای ! پس اگر قرار به اعتراض باشه باید همه جا اعتراض کنیم .

م . ح . م . د چهارشنبه 30 فروردین 1391 ساعت 00:31

اما در مورد بازی امروز ، این رفتار از ایرانی ها عادی شده ، نمیدونم 90 رو دیشب دیدی یا نه ؟! که طرفدارای تراکتور چیکار میکردن ، اگر استقلالی ها هم بودن همین بلا رو سر علی کریمی در میاوردن ، اما اینو من متوجه نمیشم چرا باید از حضور 100 هزار تا پرسپولیسی خوشحال بشم ؟! فک نکنم تو کلل دنیا و فوتبال حرفه ایشون هم همچین چیزی مد باشه ! تو اسپانیا ، کاتالون ها حاضرن رئال به شموشک نوشهر هم ببازه ، و بالعکس ! حتی باید از اونا توقع بیشتری داشت ، اینکه اکثر مردمشون تو رفاهن و باید هوای همو داشته باشن ، اما ما ... به هرحال متاسفانه یا خوشبختانه این چیزیه که به طور سنت در اومده ، اینکه پرسپولیسی ها دعوت میشن برن استقلالی ها رو تشویق کنن و برعکسش هم از نظر من کشکه ، اگر قرار به این چیزا بود خوب بود که جلوی " عرب ها " هوای یه ایرانی رو داشته باشیم !

تیراژه چهارشنبه 30 فروردین 1391 ساعت 00:34 http://tirajehnote.blogfa.com/

کامنت دوم محمد هم جای فکر داره
کلا چه پرسپولیسی و چه استقلالی و چه هر تیمی که هستیم
و حتی توی سیاست
مشکل داریم..بدجور هم مشکل داریم
این اهانت ها داره عادی میشه..خیلی عادی..
و اینکه حرمت هیچ کس رو نگه نمیداریم..نمیفهمیم که زیر یه سقفیم همه...ستون ها که بلرزه..دیوار روبرو که که خراب کنیم آخرش این سقف رو سر همه آوار میشه
حرمت همه مون میشکنه..

فاطمه شمیم یار چهارشنبه 30 فروردین 1391 ساعت 00:49

سلاممم
فقط می دونم دردناکه کل قضیه....
چند ساله که فوتبال نمی بینم...

فرشته چهارشنبه 30 فروردین 1391 ساعت 01:13 http://storyof.blogfa.com/

واقعا چه طرز فکر بیخودی ! البته با تمام احترامی که برات قائلم محمد ولی اصلا فک نمیکردم همچین ادمی باشی اصلااااااااااااااااا !
فقط میتونم بگم متاسفم !!!!!!!!!!!

سمیرا چهارشنبه 30 فروردین 1391 ساعت 07:51 http://nahavand.persianblog.ir

محمدجان عرق ملی یعنی وقتی تیم کشورت داره بازی میکنی فقط و فقط به این فکر کنی که ایران ببره حالا چه نماینده ایران آبی پوش باشه چه قرمز پوش...بلاخره در طول تاریخ یه مدت قرمزها بردن و کری خوندن و یه مدتم آبیها..مهم ایرانه که اگه این تعصبهای قبیله ای نبود الان اوضاعش خیلی بهتر بود حتما..مرسی کیامهر بابت این پست قشنگت

سمیرا چهارشنبه 30 فروردین 1391 ساعت 07:57 http://nahavand.persianblog.ir

اینم بگم که رفتار پرسپولیسی ها هم درست نبود که یک هموطن اونم بازیکن با اخلاق و نجیبی مثل فرهاد مجیدی رو اونجوری مسخره کردن...

محمد مهدی چهارشنبه 30 فروردین 1391 ساعت 08:00 http://mmbazari.blogfa.com





وقتی ما ملت اینجوری باشیم طرف حق داره بگه سالی دو میلیون ایجاد اشتغال خواهیم داشت ... دروغ نگفته همه سر کاریم ...



کیانا چهارشنبه 30 فروردین 1391 ساعت 08:37

این پست همه حرفایی بود که توی گلوم گیر کرده بود

هیچی دیگه نمیتونم بگم ، وختی قراره از اشتباهاتمون حمایت کنیم دیگه حرف زدن فایده ای نداره هرچقدرهم که منطقی باشه

ممنون بابت پست

پرچانه چهارشنبه 30 فروردین 1391 ساعت 09:32 http://forold.blogsky.com/



_________________________
I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://s.exps.me

سعید چهارشنبه 30 فروردین 1391 ساعت 10:12

سری به فیکس بوک بزنید حرفهایی می خونید که تموم تنتون رو عرق شرم می گیره بی حیاترین نسل همین نسل است اینهمه بی ادبی برای یک بازی یک تیم یک ورزش .فکر می کنی وقتی ما هنوز نمیدونیم با خودمون و مخالفان نظر خودمون حرف بزنیم وقتی صبوری نداریم .در اینده می تونیم توی اجتماع زندگی کنیم / با این که پرسپولیسیم هیچ وقت به هیچ تیمی فحش ندادم نفرتی هم نداشتم میدونم تعداد معدودی برای بازی همه چیزشون رو می بازنند ادب و نزاکتشون و مدیون ناموس بازیکون و داور می شن یه مثلی هست می گه به مرده مردم فحش نده می رسه به مرده خودت. این می تونه در مورد فحش به ناموس دیگران هم صادق باشه

سارا چهارشنبه 30 فروردین 1391 ساعت 11:01 http://www.takelarzan.blogsky.com

باهاتون موافقم کاملن ولی پرسپولیسی هام کار بدی کردن فش دادن هرچند که خودم پرسپولیسیم

افروز چهارشنبه 30 فروردین 1391 ساعت 11:08

خیلی پست خوبی بود مرسی بابک این را نمیگم به خاطر اینکه از ته قلبم پرسپولیس رو دوست دارم میگم چون واقعن باهات موافقم کاش همیشه روی تعصبات بیش از حدمون اسمهای دیگه نمی گذاشتیم

مریم نگار چهارشنبه 30 فروردین 1391 ساعت 11:26

پر واضحه که هر انسانی تعصبات کور و افراطی رو مردود میدونه....عمر این افکار بسر اومده .....
...طرفداری اشکالی نداره...اما انسانیت و اخلاق فرای همه چیزه.....
...پستت خیلی خوب و بجا بود بابک...این میتونست برا یک پرسپولیسی هم نوشته بشه اگه اونام چنین کاری میکردن...فرقی نداره...
ممنون..

حسین چهارشنبه 30 فروردین 1391 ساعت 11:44 http://hosseinb.blogfa,com

سلام
حالا خودم دیدمش ادب اش م یکنم .

بابک چهارشنبه 30 فروردین 1391 ساعت 11:49

مملی خودش ادب داره
از قول من لپشو بچش

سارا چهارشنبه 30 فروردین 1391 ساعت 12:21 http://www.khialekabood2.persianblog.ir

چقدر تحلیل ها و حرفات و دوست دارم !

کورش تمدن چهارشنبه 30 فروردین 1391 ساعت 12:38

سلام
به نظرم پستت هیچ عیب و نقصی نداشت.همه حرفا رو گفتی
هفته قبل که استقلال به الجزیره باخت اونقدر ناراحت بودم که هلیا تعجب کرده بود.میگفت مگه تو پرسپولیسی نیستی؟
راستش ما مثل خیلی کارای دیگه کل کل کردن رو هم بلد نیستیم.ایشاا... که همه مون به راه راست هدایت بشیم اگه نمیشه هم خدا لطف کنه راه راست رو به سمت ما کج کنه

کورش تمدن چهارشنبه 30 فروردین 1391 ساعت 12:47

محمد جان بعنوان یه برادر کوچیکتر میخوام یه چیزی رو بگم:
حتما فیلمهایی که درباره جنگ ایران و عراق ساختن دیدی؟خیلیاشون هست که نشون میده یه بچه ۱۵ ساله میره یه لشکر عراقی رو میکشه و اسیر میکنه.به نظرت این قدرت سرباز رو نشون میده؟وقتی قدرت سرباز معلوم میشه که رقیبش هم قوی باشه
تو فوتبال هم همینه وقتی برد استقلال در برابر پرسپولیس ارزش داره که پرسپولیس قوی باشه.وقتی پرسپولیس محترمه که استقلال هم محترم باشه.نمیگم کل کل نباشه ولی نباید به اعتقادات طرف مقابل توهین کنیم.به نظرت گفتن یابو به علی کریمی درسته؟من اصلا کاری به فوتبال کریمی ندارم از اخلاقش که در برابر زور وامیسته خوشم میاد.اگه طرفدار پرسپولیش فحش داده کار بدی کرده و اصلا قابل دفاع نیست ولی مجیدی هم نباید استادیوم رو تحریک میکرد.امروز داشتم رادیو گوش میکردم نظر جالبی داد.گفت:اگه مجیدی اینقدر به پیراهن آبی تعصب داره پس چرا وسط فصل تیم رو ول کرد و رفت تا تیم اینقدر در خط حمله دچار مشکل بشه؟
من از تحقیر استقلال خوشم نمیاد چون بردن استقلال قوی ارزش داره

واحه چهارشنبه 30 فروردین 1391 ساعت 21:07

من چون از فوتبال سر در نمیارم در پست قبل محمد کامنت گذاشتم که جریان چیه اونم برام یه توضیجاتی داد و لینک نیما و این لینک شما رو گذاشت که بخوانم...

در کل با شما موافقم فرمایشتون درست و متین هست اما حرفهای طرفداران استقلال رو هم که در همین کامنتها خوندم به نظرم اومد اونا هم مقصر نیستند باز هم ماجرا همون ماجرای کهنه و تکراری و قدیمی فقر فرهنگیه...
وقتی تیم حریف بی ادبی می کنه تیم این طرف هم با بی ادبی جواب می ده!
نمی دونم راهش چیه واقعا...
می دونم تو اینجور دو دستگی ها ابتکار عمل رو خود مردم باید به خرج بدهند ولی واقعا در این مورد خاص نمی دونم چه جوری...
مثلا شنیدم که ۱۷ شهریور وقتی ارتش شاه در میدان ژاله رگبار مسلسل را به سمت مردم بست مردم به شکل خودجوش شعار دادند برادر ارتشی چرا برادرکشی و در راهپیمایی های روزهای بعد سر تفنگ ارتشی ها گل میخک گذاشتند این یعنی مردم ما یه زمانی به این ظرفیت بالا رسیده بودند که نه تنها خون رو با خون جواب ندادند که خونریزی رو با گل جواب دادند... ولی مقایسه این وضعیت با اون وضعیت شاید بیهوده است یه جورایی...

مرسی واحه
محشر بود این کامنت

واحه پنج‌شنبه 31 فروردین 1391 ساعت 12:08

نمی دونم ولی شاید اگر فرهاد مجیدی بعد از تمام فحشها و بد و بیراه هایی که از پرسپولیسی ها شنید فقط به خاطر ایرانی بودن اونها می رفت مقابلشون و بهشون ادای احترام می کرد و این رو در رسانه ها اعلام می کرد که با تمام اهانتهایی که بهش کردند به عنوان هموطن براش مهم هستند، وضع فرق می کرد...
البته خیلی سخته دیگه آدم باید خودش رو جای اون آدم در اون معرکه و در اون فشار عصبی تصور کنه...

حامد پنج‌شنبه 7 آذر 1392 ساعت 12:46

سلام
من نه ابیم نه قرمز و نه حتی یک نفر از تیم ملی رو می شناسم
در واقع اصلا فوتبالی نیستم و وقتی این کل کل هارو میبینم از اینکه فوتبالی نیستم خیلی خوشحال میشم ولی هر تیمی از ایران که با تیم های خارجی بازی دارند آرزوم اینه که برنده باشن
و اصلا نمی تونم این همه کل کل ها و بی منطقی های الکی رو درک کنم
من یه ایرانی ام و به ایرانی بودنم افتخار می کنم و دوست دارم ایران همیشه و همه جا سربلند باشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد